مزایا و معایب جیلبریک

مزایا و معایب جیلبریک

مزایا و معایب جیلبریک

تاریخ انتشار :

بروزرسانی :

جیلبریک انجام بدهیم یا خیر؟ اگر شما هم مثل من در حال بررسی مزایا و معایب جیلبریک هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما 5 دلیل برای انجام جیلبریک و همچنین ریسک انجام این کار را برای شما توضیح خواهیم داد. بعد از این مقاله شما می توانید مزایا و معایب جیلبریک را با معیارهای خود بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

جیلبریک چیست؟

جیلبریک در واقع عملی است که باعث آزاد کردن دستگاه شما از محدودیت های تعریف شده توسط اپل می شود. از آنجایی که ios یکی از پایدارترین و امن ترین سیستم عامل هاست محدودیت هایی برای کاربر ایجاد می کند که گاهی کار کردن با این سیستم عامل را برای کاربر سخت می کند.

بعد از جیلبریک شما می توانید بعضی از تنظیمات سیستم عامل را بخوانید ، به آن اضافه کنید و یا حتی تغییراتی بر روی آن ایجاد کنید. همچنین شما می توانید تم و اپلیکیشن هایی که مورد تایید اپل نبوده و بر روی App Store قرار ندارد نیز دانلود و نصب کنید.

 

مزایای جیلبریک آیفون 

1- نصب و استفاده از نرم افزار های فاقد مجوز

احتمالا یکی از بهترین دلایلی که شما دستگاه خود را جیلبریک کنید تعداد بالای اپلیکیشن هایی است که از طریق Cydia در اختیار شما قرار می گیرد. اپل به بستن و حذف همه مدل اپلیکیشن از App Store به دلایل امنیتی بدنام است ، برای جلوگیری از ورود بدافزارها ، البته باید دلایل رقابتی را نیز سهیم دانست از این رو بعد از جیلبریک بیشتر اپلیکیشن هایی که در Cydia پیدا می کنید در App Store موجود نیست

نصب Cydia بعد از جیلبریک

 

2- حذف و پاک کردن اپلیکیشن های از قبل نصب شده

در حالت عادی ios به شما اجازه تغییر یا حذف اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه را نمی دهد اپلیکیشن هایی مثل Apple Watch و Stock و weather و game center و...
زمانی که شما طرفدار این مدل نرم افزارها نیستید و از این اپلیکیشن های از پیش نصب شده استفاده ای نمی کنید دلیلی برای نگه داشتن آن ها وجود ندارد و با در نظر گرفتن این موضوع که این اپلیکیشن ها فضایی بیشتر از 2 گیگابایت از دستگاه شما را اشغال می کنند پاک کردن آنها منطقی تر جلوه می کند. جیلبریک این امکان را برای شما فرآهم می کند تا نرم افزار های پیش فرض را حذف کنید و نرم افزار دیگری را جایگزین آن ها کنید. برای مثال شما می توانید Siri را مجبور کنید به جای استفاده از نقشه های اپل از Google Maps استفاده کند

 

3- شخصی سازی Control Center

قابلیت بعدی که به نظر من ویژگی جذابی به حساب می آید امکان شخصی سازی مرکز کنترل (Control Center) دستگاه شماست. شما می توانید روش های متعددی برای انجام این کار پیدا کنید. در این زمینه نرم افزارهای FlipControlCenter و CCHide شناخته شده و کاربردی هستند.

شخصی سازی مرکز کنترل آیفون و آیپد یا همان Control Center

 

4- همگام سازی بدون سیم

قابلیت Wi-Fi Sync دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از آن انتظار دارید. این برنامه کوچک و باهوش دستگاه شما را طوری فریب می دهد که دستگاه تصور می کند از طریق کابل به کامپیوتر متصل شده است به این ترتیب همگام سازی با سرعت بسیار بالاتر و بدون سیم صورت می گیرد.

 

5- ویژگی های ضدسرقت بهتر

سرویس Find My آیکلود سرویسی کاربردی است ولی همچنان پر از روزنه هایی است که آنچنان که باید و شاید بازدارندگی در سرقت ایجاد نمی کند. مثلا زمانی که دستگاه در حالت هواپیما قرار دارد یا خاموش است و یا به اینترنت متصل نیست مشخص کردن مکان دستگاه و دنبال کردن آن ممکن نخواهد بود. اما بعد از جیلبریک شما می توانید اپلیکیشن هایی مانند iCaughtU نصب کنید که به مراتب بهتر از سرویس Find My عمل می کنند. در همین نرم افزار که نامبرده شد زمانی که فردی رمز را اشتباه وارد می کند دوربین جلو دستگاه از فرد عکس می گیرد و برای صاحب دستگاه ارسال می کند.

اپلیکشن iCaughtU  برای آیفون

 

خطرات جیلبریک 

1- ناتوانی از اعمال آپدیت های آتی

زمانی که شما دستگاه خود را آپدیت کنید جیلبریک آن از بین می رود به همین جهت تا زمانی که از پشتیبانی جیلبریک برای ورژن جدید سیستم عامل ارائه شده مطمئن نشدید از بروزرسانی دستگاه خودداری کنید.

 

2- باطل کردن گارانتی 

در صورتی که دستگاه را جیلبریک کنید شرکت اپل می تواند از ارائه هر گونه سرویسی در رابطه با دستگاه شما امتناع کند. البته از آنجایی که در ایران نمایندگی رسمی اپل وجود ندارد و گارانتی عملا بی معنی است احتمالا این مورد تاثیری در تصمیم گیری شما نخواهد داشت.

 

3- ممکن است باعث مشکلات امنیتی شود

طبیعت بسته ios آن را یکی از امن ترین سیستم عامل های موبایل موجود قرار داده است که از اطلاعات شخصی شما و خود سیستم عامل به خوبی محافظت می کند. بعد از جیلبریک هکرها می توانند اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند ، به شبکه حمله کنند یا بدافزار و ویروس وارد دستگاه شما کنند.

 

باید دستگاه خود را جیلبریک کنم؟

هیچ شکی در این موضوع نیست که ما می توانیم مزایای زیادی از جیلبریک ios به دست بیاوریم. برای کاربران حرفه ای که تمام معایب و خطرات این عمل را متوجه می شوند جیلبریک بهترین گزینه است. اما چنان چه از جیلبریک دستگاه خود مطمئن نیستید یا چگونگی انجام آن را نمی دانید و یا از معایب و خطرات آن آگاهی ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید.

مشاهده منبع

نظرات :
ارسال نظر :
پست های اخیر :
آموزش تهیه فایل plist سرویس حذف آیکلود
آموزش تهیه فایل plist سرویس حذف آیکلود

برای استفاده از سرویس حذف آیکلود باید از دستگاه فایل plist تهیه کنید. در این مطلب نحوه تهیه این فایل و شرایط دستگاه قبل...

سه‌شنبه, 13 دی 01
بررسی ایمیل نجات یا rescue email
بررسی ایمیل نجات یا rescue email

یکی از راه های بازیابی اپل آیدی ، استفاده از ایمیل بازیابی است. ایمیل بازیابی شما همان ایمیلی است که اپل آیدی خود را با...

یکشنبه, 18 دی 01
سوالی دارید؟ گفت و گو کنید
به کمک نیاز دارید؟
برای گفت و گو در واتساپ روی باکس زیر کلیک کنید و برای گفت و گو در تلگرام اینجا کلیک کنید
whatsapp
امیر رمضانپور
پشتیبانی فنی
آنلاین هستم